Skip to main content
×
איך עושים את זה?
בוחרים אלבום בוחרים אלבום בסטייל שלכם ומוסיפים תמונות
עורכים בקליק ובמהירות בעורך האוטומטי, באופן ידני או ע"י מעצב אישי
האלבום מגיע אליכם בדרך שתבחרו, בזמן שלכם איך שנוח לכם

איך לצלם תמונות wow לאלבום דיגיטלי שטוח

כאשר אנחנו עורכים אלבום להדפסה, פתאום אנו עלולים לגלות שחלק מהתמונות שאנחנו אוהבים, לא יצאו טוב כמו שרצינו. לא תמיד זה באמת בשליטתנו, אבל יש בהחלט כמה דברים שאפשר להקפיד עליהם, כדי לוודא שיצאו לנו תמונות נהדרות לאלבום.

הנה שלושה דברים שכדאי לדעת על צילום, בדרך לאלבום שטוח שיצא כמו שאנחנו חולמים:

תכנון מראש

מכירים את הרגע הזה שמישהו מסתכל על תמונה שלכם ואומר "לפרופיל", או "ישר לקאבר בפייסבוק"? יש בנו את היכולת לזהות תמונות שמושלמות למיקומים מסויימים, כי ההתאמה שלהן פשוט מתבקשת.

זה נכון שחלק מהכיף של הצילום הוא ספונטניות, אבל לצידה, הכירות מוקדמת עם פורמט האלבום שאנחנו רוצים להדפיס, יכולה בהחלט לעזור לדעת מה לצלם ומתי. לחשוב בזמן צילום התמונה על מקום המיועד לה באלבום, יכול לדייק את הצילום ולהועיל מאוחר יותר בזמן סידרו.

למשל: באלבום שטוח WOW, אחד היתרונות הבולטים הוא הפתיחה הפנורמית ב-180 מעלות, בלי הפרעה של קיפול הדפים במרכז האלבום. תכונה זו של האלבום, הופכת את השימוש בפריסת תמונה גדולה על שני עמודים למשהו מרשים, אם בוחרים בתמונות הנכונות, או אם מצלמים מראש תמונות שיודעים שנרצה להכניס כך לאלבום. תמונה שמיועדת לפריסה על שני עמודים, כדאי שתצולם ממרחק סביר, המאפשר לראות גם את המצולמים וגם את הרקע שבו הם נמצאים. חשוב לשים לב שהפוקוס בתמונה נמצא במקום הרצוי, ושהתמונה מצולמת באיכות גבוהה והפרטים בה חדים וברורים.

את אותו סגנון חשיבה, אפשר להפעיל גם כאשר מצלמים במודע תמונת שער לאלבום, תמונת סיום לאלבום וכמובן עמודים פנימיים המעוצבים באופן שבחרתם.

נכנסים לפריים

ה"פריים" הוא האיזור שנראה דרך התצוגה המקדימה של המצלמה, ולאחר הצילום, בתמונה עצמה.

הקדשת מחשבה לנראות של הפריים, יכולה לשפר פלאים את התמונה.

הנה מספר שאלות שיכולות לדייק באופן ניכר את התמונות שאנחנו רוצים להפיק, בזמן שאנחנו מתכננים את הפריים שלנו:

1.      איפה ממוקם הנושא של התמונה? האם הוא קרוב? רחוק? במרכז או בצד?

2.      באיזו זוית אנחנו רוצים לצלם? בזווית צילום ניטרלית, בה המצלמת ניצבת בדיוק במקביל לאובייקטים המצולמים, ישמרו הפרופורציות המקוריות מן המציאות. בזווית צילום המביטה מלמטה, האובייקטים המצולמים יראו גדולים, רחבים יותר וגבוהים יותר מבמציאות. בזווית צילום מלמעלה, (כמו בסלפי, למשל), האוביקטים נראים נמוכים, קטנים ו"רזים" יותר.צילום בזווית מהצד, ינתן לתמונה תחושה של יותר עומק, אך עלול לעוות את הפרופורציות של האובייקטים המצולמים, כך שמה שקרוב למצלמה גדול ורחב יותר מבמציאות.

3.      מה מצב התאורה בתמונה? האם הנושא שלנו מואר באופן ברור – או נמצא בצל וחשוך? שימו לב, הגדלת התאורה במצלמה באופן דיגיטלי, יכולה לפגוע משמעותית באיכות התמונה. העדיפות היא לצלם את התמונה ללא הבהרה מקדימה, ואז לערוך את התמונה ולהוסיף לה תאורה במידת הצורך.

4.      האם יש רקע מיותר בתמונה? אם כן, עלינו להתקרב לאובייקט המצולם. אם לא, אולי עלינו להתרחק ממנו.

5.      מה הצבעוניות השולטת בתמונה? האם יש אווירה "חמה", "קרה" או "ניטרלית"? למה אנחנו מכוונים? ואולי התמונה בכלל מיועדת להופיע בשחור-לבן? במקרה כזה, נרצה לוודא שאנו מצלמים תמונה בניגודיות גבוהה וברווייה עשירה.

6.      האם אנו מצלמים משהו זז או סטטי? על מנת "להקפיא" בצילום אובייקטים בתנועה, כדאי שתהיה תאורה חזקה ומהירות תריס גבוהה. ככל שהתאורה נמוכה יותר, ומהירות התריס ארוכה יותר, התמונה תצא פחות חדה וברורה. צילום תנועה במהירות תריס ארוכה, יתן תמונה "מרוחה" יותר. חשוב לציין, כי שליטה בתריס המצלמה, מתאפשרת רק במצב כיוון "ידני" ולא כשהיא נמצאת במצב "אוטומטי". את מהירות התריס תוכלו לראות על המסך במצלמה, מסומן באות "F".

7.      מהי הקומפוזיציה שאנחנו מעוניינים ליצור? הקומפוזיציה היא בעצם סיכום מבנה התמונה שבחרנו לצלם. מה יופיע בה, מה לא, מאיזו זווית אנחנו מצלמים, מה היחסים בין האובייקטים ואיזו אווירה התמונה רוצה לשדר. אם להתחבר לסעיף הראשון ברשימת השאלות שלנו, גם ידיעה על צורת החיתוך הסופית של התמונה באלבום, יכולה להשפיע לטובה על איך ומה שנצלם. למשל, אם התמונה מיועדת לחיתוך בריבוע, למרות שהיא מצולמת כמלבן, נוכל תכנן טוב יותר את הפריים שלנו מראש על מנת שיתאים לחיתוך המתאים.

שמים פוקוס

הפוקוס הוא בעצם יכולתה של המצלמה להתרכז במקום או מקומות מסויימים בתוך הצילום, ולתת פחות דגש לפרטים המופיעים במקומות אחרים בו.

ברוב המצלמות הדיגיטליות, במצב ברירת המחדל, הפוקוס נקבע באופן אוטומטי על ידי הפניית המצלמה לכיוון האובייקט שרוצים לצלם.

הפוקוס האוטומטי של רוב המצלמות הוא בעצם "מולטי-פוקוס", והוא מאפשר למצלמה להתמקד בכמה שיותר חלקים מהתמונה בו זמנית. בזמן שהמולטי-פוקוס האוטומטי מבטיח תמונה שכל פרטיה ברורים, עד כמה שניתן, יש סיכוי גדול שתמונות המצולמות בעזרתו, תראנה "שטוחות", או "חסרות עומק.

כדי לקבל תמונות בעלות תחושת עומק גדולה יותר, אפשר לבחור את הפוקוס בעזרת לחיצה על האיזור במסך שנראה לנו החשוב ביותר בצילום. שימו לב שהפוקוס הידני שקבעתם לא "בורח" חזרה לפוקוס האוטומטי. תמונה עם פוקוס ידני, יכולה להציג למשל אדם שנמצא ברור במרכז הפריים, ומאחוריו הרקע מטושטש.

באלבום מודפס, במיוחד בעמודי כפולה מלאה, מומלץ להשתמש בתמונות שהפוקוס בהן חד וברור, כדי שפרטים לא ילכו לאיבוד בהגדלת התמונה והדפסתה.

בהצלחה בצילומים, והכי חשוב, אל תשכחו ליהנות!

מחכים לראות את האלבומים המודפסים שלכם עושים WOW לכם ולמי שאתם אוהבים.

לחצו ליצירת אלבום שטוח WOW >>