Skip to main content
×
איך עושים את זה?
בוחרים אלבום בוחרים אלבום בסטייל שלכם ומוסיפים תמונות
עורכים בקליק ובמהירות בעורך האוטומטי, באופן ידני או ע"י מעצב אישי
האלבום מגיע אליכם בדרך שתבחרו, בזמן שלכם איך שנוח לכם

טיפים ליצירת אלבום מושלם

עיצוב אלבום מודפס, הוא עניין פשוט למדיי. אבל יש לנו כמה עצות מועילות לעיצוב האלבום, שיכולות להוציא מה-WOW  שלכם, את המקסימום.

שלב ראשון – מה הסיפור שלכם?

כדי למנוע תחושה "מפוזרת", רצוי לחשוב על נושא אחיד שיציג האלבום. החלטה מראש על נושא האלבום, עוזרת גם בבחירת ערכת העיצוב המתאימה באתר.

אלבום, כמו ספר, יכול הרבה פעמים לספר סיפור. הסיפור יכול להיות תיעוד של חוויה ספציפית, כמו "חופשה משפחתית", סיכום תקופה כמו "טירונות", או להתרכז באדם מסויים שלו מוקדש האלבום, כמו "סבתא", למשל.

לסיפור טוב, יש התחלה, אמצע וסוף, ובעיקר יש רצף סיפורי. כדי שהאלבום שלכם יכיל סיפור מסודר, עם רצף כרונולוגי, מומלץ למיין את התמונות מראש ולהחליט אילו תמונות יופיעו בכל חלק שהוא מכיל.

הסדר בו יופיעו התמונות באלבום שלכם, מכתיב את האווירה שמשרה האלבום לאורך הדפדוף.

כדי לשמור על אחידות ורצף, אפשר למיין את התמונות גם לפי נושאים אחרים, כמו למשל: אירועים והתרחשויות ספציפיות, אנשים המופיעים בתמונות, צבע ואווירה בתמונות ועוד.

2018-03-06_1019

התחלה טובה – איך בוחרים תמונת שער מנצחת

תמונת השער של האלבום, היא בעצם ההזמנה להרים אותו ולצלול לתוכו. השער משדר מייד במה או במי עוסק האלבום, ומהי החוויה המובטחת למי שידפדף בו, לכן חשוב לבחור תמונה טובה במיוחד, הן מבחינת איכות הצילום והן מבחינת התוכן המופיע בה.

אם האלבום שלכם מוקדש לאדם מסויים, או לאנשים נוספים, בחרו תמונה שבה המצולמים נראים במיטבם. תמונות עם חיוך, בהן המצולמים מביטים ישירות למצלמה, עושות יותר חשק לפתוח את האלבום.

אם בחרתם לפתוח את האלבום שלכם עם תמונת נוף, אווירה או מקום ספציפי, כדאי לוודא שהקומפוזיציה של התמונה, מתאימה לצורת האלבום שבחרתם. למשל, אם בחרתם אלבום מרובע, והתמונה היא מלבנית, וודאו שלא נחתכים החוצה חלקים חשובים ממנה, ושהשינוי בחיתוך התמונה לא משנה את ההרגשה שרציתם להעביר.

בבחירת תמונת שער, כדאי לבחור תמונה מוארת וברורה, שהפוקוס בה נמצא במיקום הרצוי. כמו כן, כדאי שהתמונה תהיה ברוויית צבע מספקת וללא טשטושים.

חשוב שתעלו את התמונה לאתר באיכות הצילום המקסימאלית שלה, כדי למנוע פיקסולים. למשל, תמונות שנשלחות בוואטסאפ, פחות מתאימות להדפסה, כיוון שהאפליקציה מורידה את איכות התמונות באופן משמעותי, על מנת שישלחו במהירות.

אם בכוונתכם להוסיף טקסט על תמונת השער, כמו למשל כותרת לאלבום, וודאו שבתמונה שבחרתם יש מקום להוסיף עליו את הטקסט, בלי לכסות חלקים חשובים מהתמונה.

2018-02-22_1021

הגודל כן קובע – איך בוחרים את גודל התמונה באלבום

בשביל להציג את התמונות שלכם באלבום במלוא הדרן, כדאי לשים לב לסוגים השונים בהם ניתן להציג אותן בגוף האלבום עצמו.

בעמוד שמציג מספר תמונות באותו זמן, כדאי לשים תמונות שצולמו מקרוב, ושהפוקוס בהן הוא על האדם או החפץ הדומיננטי ביותר בתמונה.

גם כאן, בדומה לתמונת שער, מומלץ לשים לב שחיתוך התמונה בפרופורציות שבחרתם באלבום, לא משאיר בחוץ חלקים חשובים.

תמונת נוף, או תמונה שמכילה מצולמים רבים, כדאי לפרוש במלואה על שני עמודים, במיוחד כשמדובר באלבום שטוח WOW, המאפשר פתיחה פנוראמית מלאה ב-180 מעלות.

בהדפסת אלבום רגיל, שאינו מאפשר פתיחה מסוג זה, שימו לב שפרטים חשובים לא יעלמו בכפל שבין העמודים. במיוחד הקפידו על כך כאשר משהו או מישהו חשוב נמצא במרכז התמונה.

תמונה באלבום שטוח

התוספת שתופסת – טקסטים, קישוטים ומסגרות

כשהזיכרון שלנו טרי, הוא חי ורענן בראשנו, אך בחלוף הזמן, פרטים מסויימים יכולים להישכח.

הוספת טקסטים לצד התמונות באלבום, עוזרות לנו לזכור טוב יותר, במיוחד דברים שקרו מעבר לעדשת המצלמה. זאת גם אחת הסיבות שבגללן רצוי לגשת ליצירת אלבום, כמה שיותר קרוב לזמן בו צולמו התמונות.

טקסטים וכותרות באלבום, יכולים גם לעזור לספר את הסיפור במילים, לאגד תמונות תחת נושא מסויים ולהוסיף מידע מעבר לתמונות, למי שמדפדף באלבום.

כדי להוסיף לאווירה שהאלבום שלכם משדר, ניתן להוסיף לו גם קישוטים מתוך מבחר הקישוטים המוכנים מראש בערכות העיצוב באתר, וכן לבחור עבור התמונות מסגרות מעוצבות.

מומלץ לא להגזים בכמות הקישוטים, על מנת שהם לא יגנבו את הפוקוס מהתמונות עצמן.

בתמונות שבחרתם למסגר, וודאו שהמסגרת אינה חותכת החוצה או מסתירה חלקים חשובים בתמונה. למשל, מסגרת עגולה, מתאימה במיוחד לתמונות שהפוקוס העיקרי שלהן, נמצא במרכז התמונה. מסגרות מלבניות, מתאימות לתמונות שתרצו לשמור בהן על הקומפוזיציה המקורית של הצילום.

תמונה של עמוד אלבום עם טקסטים

בהצלחה בעיצוב האלבום, מחכים כבר לראות את ה- WOW הבא שתעצבו.

ליצירת אלבום שטוח wow>>